събота, 8 юли 2017 г.

БКМ TBR (2017)

Какво по - подходящо време от лятото за книжни маратони? 
Явно не съм единствената, която мисли така. През цялото лято предстоят доста книжни маратони, в част от които смятам да се включа. Един от тях е БКМ. Тазгодишния Български книжен маратон ще се проведе от 10 до 16 юли. Тук може да с присъедините към събитието във Фейсбук, а тук да разберете повече за самия маратон. 

1. Книга от български автор - Още когато видях категориите си казах, че първата ми книга за маратона ще бъде някоя по - малка, за да не се затормозявам още в началото с четиво от 300 - 400 страници. "Чичовци" от Иван Вазов се вмества перфектно, а и освен това ще отметна книга от списъка си за училище. 

2. Книга, в която герой/героиня се жертва в името на кауза - След дълго умуване коя да бъде книгата за тази категория, се спрях на "Трудно признание" от Лора Кей поради две причини - първо тя е една от многото книги, които съм започнала, но така и не съм завършила, а си обещах че това лято ще намаля бройката на тези книги и второ, просто не се сетих за друга книга, която да покрива тази категория (ако трябва да сравнявам с предходните две книги от поредицата доста жертви ще има).

3. Книга, чийто герой/чиято героиня е европеец/европейка - Много исках тук да сложа "Принцеса с часовников механизъм", залагайки на това, че Джем и Уил са европейци, но все още не съм прочела втората книга от трилогията, а и не мисля, че със своя обем близък до 500 страници е особено подходяща за маратон. Затова реших да си дочета "Червена като кръв" от Сала Симука.

4. Книга, чието действие се развива на планина - Категорията, която затрудни почти всеки, решил да се включи в маратона. Ако трябва да бъда честна и аз доста търсех книга, която да съвпада с изискването. Докато издирвах такава книга, си спомних, че в "Червен изгрев" от Пиърс Браун част от действието се развиваше на планина (надявам се, че не греша), и тъй като това е единствената подобна книга, за която се досетих, си остана тя. Ако някой от вас все пак знае за друга такава книга, с удоволствие бих чула предложенията ви, тъй като никак не ми се чете книгата на Браун. Явно аз съм единствената, която не я харесва.

5. Книга, чието действие се развива в силна държава (може и измислена) - За тази категория се колебая между няколко заглавия. Засега "Въглен в пепелта" от Сабаа Тахир се е настанила на тази категория, като тук се възползвах от вметката, че държавата може да е измислена. Но все още не съм сигурна дали ще бъде тя, така че взимам предвид това, че може би ще я сменя.

Това бяха главните категории. Освен тях има и две допълнителни:

6. Книга по избор - В началото на годината си казах, че трябва да прочета поне една книга на Пратчет. Затова и се спрях на "Еманципирана магия".

7. Книга с корица, направена от българин - Освен Пратчет, тази година си поставих за цел да прочета и нещо от Джейн Остин. И тъй като не съм в настроение за "Гордост и предразсъдъци", реших да я оставя за по - късно, а за маратона избрах "Ема", чиято корица е прекрасна!

Сега остава само да започне маратона. И да се чудя как ще побера всичките книги в сака си. Пожелайте ми късмет!
Между другото, вчера Ариел обяви предизвикателствата за Booktube-a-thon и ми е интересно дали някой от вас ще се включи?

Няма коментари:

Публикуване на коментар